2012年1月13日 星期五

海報研究架構圖之大綱 (1/13)

Title: Development of a performance-based assessment to measure executive functions in patients with stroke (發展中風執行功能實作評量測驗)

Outline
1. What are the influences of executive dysfunctions in patients with stroke
2. What are the current common measures of testing executive functions (EF) and flaws of these measures
3. What are flaws of the current performance-based EF measures
4. The purposes of the study are (1) to develop a performance-based EF measure for the patients with stroke (called as "the Performance-based Assessment of Stroke Executive Functions, PASE), which overcomes the the flaws; and (2) to validate the psychometric properties of the PASE.
5. The characteristics of the PASE

Performance-based assessment在教育界稱為"實作評量",所以我會採用此中文名稱。

於近期,會找老師討論大綱。

2 則留言:

  1. 1. 2 & 3 的內容有些重疊,皆論及 EF 評估工具之缺失
    2. Why performance-based EF measures are preferred?
    3. 4 & 5 內容將有些重複,5有必要嗎?
    4. 另外,EF評估工具的分類法有那些?
    5. 2 的文法/語詞有些錯誤
    6. 4 "research study"?? 不嫌累贅嗎

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝老師的意見,我會再修改大綱。
      1. 第2和3點的內容都是討論EF評估工具缺失,但在第3點想突險我performance-based EF 評估工具的缺失,以此提出我要做出不同的performance-based EF評估工具,也提出我的工具特點。
      2. 原本想在第2點的內容中,會提出為什麼要採用performance-based EF measure。
      3. 我會再思考看看,原本想第5點特別強調我的工具特點。
      4. 於1/15部落格"認知評估工具分類方式"中有提及。
      5. 謝謝提醒,已修改。
      6. 謝謝提醒,已修改。

      刪除